HANdelsbetingelser

Læs venligst altid grundigt handelsbetingelserne igennem, når du foretager et køb hos enhver sælger.

Nedenstående betingelser er gældende for alle køb af varer i online shoppen, www.helenarar.dk, såvel som ved fysisk salg, der tilhører Helena RAR, Boserupvej 2, 2. tv, 2700 Brønshøj, Danmark, CVR: 38565036 (herefter Helena RAR).

Disse handelsbetingelser accepteres af kunden i forbindelse med afgivelse af en ordre, og vil endvidere til enhver tid være tilgængelige på webshoppen.

PRISER OG BETALING

Alle opgivne priser på hjemmesiden er inkl. moms, p.t. 25%. Helena RAR forbeholder sig retten til at ændre priser på hjemmesiden med øjeblikkelig virkning. Som hovedregel vil priserne blive justeret én gang om året, pr. 1. november. Den gældende pris for købet er den, som på tidspunktet for bestillingen er angivet på hjemmesiden for den pågældende vare.

Eventuelle forsendelsesomkostninger ved levering i Danmark er p.t. 60,- kr inkl. moms ved levering til privatadresse og 25,- kr inkl. moms for levering til pakkeshop. Se mere om forsendelse her.

Helena RAR modtager betaling med Visa-Dankort, MasterCard, ViaBill og PayPal. Når du afgiver en ordre, bliver pengene reserveret på den konto, du har valgt at betale med. Betaling bliver først trukket fra din konto, når varen er afsendt.

LEVERING

Helena RAR leverer din ordre hurtigst muligt og oftest indenfor 3-4 hverdage. Alle ordrer bliver sendt med GLS til pakkeshop medmindre andet er angivet i check-out kommentaren fra kunden. 

Alle ordrer fra webshoppen bliver først sat i produktion, når du afgiver din ordre. Læs også under punkt for Special bestillinger længere nede i teksten.

Ønsker du at få pakket din ordre pænt ind som gave, kan du skrive dette i kommentarfeltet ved check-out. Du er også velkommen til at skrive en mail på kontakt@helenarar.dk. Alle ordrer fra webshoppen bliver pakket i flotte miljøvenlige æsker uden ekstra omkostninger. 

REKLAMATION

Du har altid 2 års reklamation på dine produkter ifølge købeloven. Det gælder selvfølgelig også vores produkter. Vi skelner dog også mellem produktionsfejl, brud* og almindeligt slid** ved brug. Vi dækker altid ved produktionsfejl uafhængigt af alderen på smykket.  Garantien frafalder ved reparationer udført af andre eller anden form for misbrug af produktet. Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du er i tvivl.

* Brud kan være en lås på en halskæde, der knækker, og det tydeligt skyldes misbrug af varen.

**Almindeligt slid ved brug inkluderer for eksempel, at smykket er brugt over en lang periode og får brugsridser på overfladen eller en forgyldning der gradvist bliver slidt af, hvor sølvet kommer til syne. Almindeligt slid er ikke dækket af garanti, men vi tilbyder selvfølgelig reparation af vores produkter til en fair pris.

 

RETURNERING AF VARER

Du har altid 14 dages returret, når du køber et produkt online*. De 14 dages returret starter fra den dato, hvor du modtager din pakke. Ønsker du at returnere pakken, bedes du udfylde en e-mail med følgende oplysninger:

Navn

Jeg ønsker at returnere følgende vare/varer

Årsag til returnering

Din underskrift

Dato

Husk også at vedhæfte kopi af din ordrebekræftelse eller faktura, når du sender din anmodning om returnering til kontakt@helenarar.dk. Du dækker selv omkostningerne forbundet med en returnering. 

Det er dit ansvar at pakke din returnering forsvarligt ind og sørge for track-and-trace på pakken, så genbrug gerne pakken, det kom i, hvis muligt. Eventuelle skader ved transport eller pakker, der “forsvinder”, vil ikke blive dækket af Helena RAR.

*Køber du specialordrer, der er tilrettet med særlige ønsker, anses disse for at være “custom” og kan derfor ikke videresælges til tredjepart. Derfor gælder fortrydelsesretten ikke ved denne type ordrer. Det er kundens ansvar at tjekke, at oplysningerne på ordren er korrekt. Når produktionen er igang, er det ikke længere muligt at gøre brug af fortrydelsesretten, da der derfor vil være omkostninger forbundet med dette og herudover også et tab. 

Ønsker man alligevel at annullere en special ordre, kan dette gøres mod et gebyr på 800,- for designprocessen, samt udgifter til at dække eventuelle andre ydelser, herunder ved personlige møder udover den første samtale, specialfremstillede fatninger, sten, der er udvalgt af kunden selv, og lignende. Hvis der er fremsendt en 3D tegning til kunden, vil denne også blive opkrævet separat afhængigt af opgavens størrelse.

DATABEHANDLING

Se under afsnittet om Cookies og privatlivspolitik.

KLAGEMULIGHEDER

Har du brug for at klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos Helena RAR, kan denne indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus, hvor du også kan læse mere om beløbsgrænser, gebyrer, proces og meget mere.

Du kan også benytte dig af EU-Kommissionens online klageportal. Det er særligt relevant, hvis du har bopæl udenfor EU’s grænser. Her vil klagen skulle indgives gennem følgende link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ved indgivelse af en klage, skal du angive vores e-mail adresse; kontakt@helenarar.dk.

ÆNDRINGER AF BETINGELSERNE

Da Internettet er under konstant udvikling, kan det være nødvendig at lave ændringer i betingelserne for at holde hjemmesiden konstant opdateret med de seneste ændringer i lovgivningen såvel som sikkerheden og beskyttelse af dine oplysninger og færden på Internettet. Helena RAR kan ændre handelsbetingelser ensidigt. Når der sker ændringer på denne side, bliver datoen også ændret nederst på siden. Væsentlige ændringer vil blive offentliggjort på forsiden.

FORTROLIGHED OG TAVSHEDSPLIGT

Denne del af handelsbetingelserne, er oprettet for at sikre jeres og Helena RAR’s rettigheder. Det er ikke tilladt at benytte design og 3D tegninger uden Helena RAR’s tilladelse – medmindre andet er specifikt aftalt ved indgåelse af aftalen.

Alle oplysninger, der udveksles mellem Helena RAR og kunden skal behandles og opbevares fortroligt. Oplysningerne benyttes udelukkende til produktion af og levering af kundens ordre. Udover hvad der måtte følge for gennemførelsen af kundens ordre, videregives oplysninger ikke til tredjemand. Kunden er under ingen omstændigheder berettiget til at videregive hele eller dele af materiale eller kommunikation mellem kunden og Helena RAR.

Der er mellem parterne aftalt en gensidig og ufravigelig tavshedspligt vedrørende alle elementer af parternes samarbejde. En hver uoverensstemmelse mellem partnerne skal løses diskret, og det er derfor begge parter forbudt offentligt at redegøre for omstændigheder der direkte eller indirekte er en følge af det samarbejde, som denne kontrakt ligger til grund for. Denne tavshedspligt omfatter en hver negativ offentlig omtale af den anden part eller af samarbejdet, uanset i hvilken form denne er fremsat og offentliggjort.

Der er mellem parterne aftalt en gensidig konventionalbod, der fastsættes efter graden af bruddet og omfanget, hvor et brud omfattet af forrige punkt er offentligt tilgængeligt, online eller på anden vis. Der skal betales konventionalbod fra den første dag bruddet på tavshedspligten er offentliggjort, og indtil denne igen er fjernet, begge dage inklusiv. Såfremt der er sket mere end ét brud, eller såfremt det samme brud er offentliggjort flere forskellige steder, beregnes der konventionalbod for hvert brud individuelt.

Det er for spørgsmålet om tavshedspligten og betalingen af konventionalbod irrelevant, om indholdet af bruddet på tavshedspligten er faktuelt korrekt.

Tavshedspligten og konventionalboden er alene gældende overfor den udfarende part. Den krænkede part, overfor hvem bruddet på tavshedspligten er begået, er således berettiget til at respondere på indholdet i bruddet på tavshedspligten, uden selv derved at bryde tavshedspligten. Det er en forudsætning herfor, at den krænkede parts responsum fjernes uden ugrundet ophold efter, at denne er blevet bekendt med, at bruddet på tavshedspligten er ophørt.

Såfremt der mellem parterne har været samarbejde før indgåelsen af denne kontrakt, er dette arbejde ligeledes omfattet af tavshedspligten. En eventuel konventionalbod skal dog tidligst beregnes fra dagen for indgåelsen af denne kontrakt, også selv om bruddet på tavshedspligten begyndte før indgåelsen.

Begge parter anerkender at tavshedspligten er aftalt til begge parters bedste, og for at sikre en positiv håndtering af eventuelle konflikter.

KONTAKTOPLYSNINGER

Har du spørgsmål eller brug for vejledning, kan du altid kontakte Helena RAR gennem kontaktformularen her på siden, eller skrive en e-mail til kontakt@helenarar.dk. Alle henvendelser vil blive besvaret hurtigst muligt, dog senest indenfor 72 timer (der kan forekomme længere ventetid op til sæsonrelateret travlhed).

 

Al produktion af varer på webshoppen og specialordrer, foregår i Herlufmagle, på Helena RAR’s værksted. 

 

Helena RAR

Helena Roelsgaard Andersen

Boserupvej 2, 2. tv.

2700 Brønshøj

Danmark

Sidst opdateret 12.12.2022